Vertrouwenspersoon

Een vertrouwenspersoon kan helpen bij het oplossen van Happy Holiday gerelateerde problemen. Zij is het aanspreekpunt voor vrijwilligers, kinderen en ouders of verzorgers die te maken krijgen met onenigheid waarbij reguliere wegen niet tot een (voor alle partijen gewenste) oplossing hebben geleid.

De vertrouwenspersoon zoekt samen met de melder naar oplossingen, geeft ondersteuning en advies en gaat na of een oplossing in de informele sfeer tot de mogelijkheden behoort. Kortom de vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor en informatie over de stappen die gezet kunnen worden. Zij ondersteunt de melder bij gesprekken met derden, bijvoorbeeld bij bemiddeling of het indienen van een klacht.

Stichting Happy Holiday heeft een vertrouwenspersoon aangesteld. Het is goed dat iedereen dat weet. Klik hier om de taken van onze vertrouwenspersoon te zien.

Voorstellen

“Graag wil ik me aan jullie voorstellen als Vertrouwenspersoon van de Stichting Happy Holiday.

Ik ben geboren in Rotterdam en woon al van af 1981 met veel plezier in Wezep. Ik ben getrouwd met Henk en wij hebben 4 kinderen en 6 kleinkinderen.

Tot enkele jaren geleden heb ik mogen werken voor het Nederlandse Rode Kruis, eerst als verpleegkundige/gastvrouw in Huize IJsselvliedt en later o.a. als projectmanager van de kindertehuizen Mappa Mondo. Door mijn werk heb ik het voorrecht gehad om allerlei mensen met veel verschillende achtergronden te leren kennen en het respecteren van de ander zoals hij of zij is vind ik heel belangrijk. Deze ervaring komt mij ook goed van pas bij mijn huidige werk als Trouwambtenaar van de Gemeente Oldebroek en coördinator bij Vluchtelingenwerk.

Belangrijk in mijn werk als vertrouwenspersoon vind ik het dat mensen het laagdrempelig vinden om contact met mij op te nemen. Bij mij is alles bespreekbaar en volledig vertrouwelijk. Of het nu een ouder, een kind of een vrijwilliger is die hulp nodig heeft, bij mij staat altijd de deur open.”

Marianne Tenthof van Noorden
Stationsweg 78
8091 AE Wezep
vertrouwenspersoon@stichtinghappyholiday.nl

VOG – verklaring omtrent gedrag
Stichting Happy Holiday vraagt voor alle vrijwilligers een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan. Hieraan is ook een aannamebeleid en een gedragscode gekoppeld. Het aanvragen van een VOG is voor alle vrijwilligers bij Happy Holiday GRATIS. Klik hier voor informatie over de VOG.