De vakantieweek

DE vakantieweek activiteitenSAMEN OP VAKANTIE MET HET HELE GEZIN

Is er in een gezin iemand, jong of oud, die ziek of gehandicapt is? Juist dan is een gezamenlijke vakantie erg belangrijk. Niet alleen voor de zieke of de gehandicapte zelf, maar ook voor de rest van het gezin. Samen er eventjes tussenuit, leuke dingen doen en logeren in een mooie omgeving. Een week waarin de ziekte of handicap niet op de voorgrond staat, maar tijd en aandacht voor elkaar.

De gezinsweek in "Hotel IJsselvliedt” is een vakantieweek voor gezinnen zoals hierboven beschreven. De gezinsweek staat in het teken van een recreatief thema en duurt van maandag tot en met zaterdag. Gedurende de week is er een activiteitenprogramma waaraan iedereen die dat wil kan deelnemen. De activiteiten zijn aangepast aan het thema van die week.

Aanwezige zorg
Tijdens de gezinsweek zijn er 24 uur per dag goed opgeleide vrijwilligers en verpleegkundigen aanwezig. Deze nemen vakkundig en met liefde de zorg uit handen. Het gaat erom dat ieder gezinslid kan genieten van zijn/haar vakantie. Aan elk gezin worden vrijwilligers gekoppeld die met de verzorging kunnen helpen en bij wie je terecht kunt met vragen. ‘s Avonds is er een oppasdienst, zodat ouders/verzorgers kunnen genieten van een vrije avond. De vrijwilligers helpen met het naar bed brengen van de kinderen en gaan als extra begeleiders mee naar de excursies. Dit laatste telt natuurlijk ook als er een gezin te gast is waarin één van de ouders/verzorgers ziek is. Ook is nachtverpleging aanwezig die kan helpen bij de verzorging van het gezin of bij problemen inzetbaar is. De rest van het gezin kan dan rustig doorslapen.

De vakantieweek MaaltijdenActiviteiten
Tijdens de gezinsweek wordt er door een enthousiast recreatieteam een programma gepresenteerd voor de kinderen en jongeren. Het programma bestaat uit het maken van uitstapjes en er worden leuke activiteiten georganiseerd. Ouders kunnen deelnemen aan het weekprogramma. Daarnaast hebben ouders de gelegenheid om er zelf op uit te trekken. Vanuit het hotel zijn wandelroutes in de prachtige bosrijke omgeving of fietstochten te ondernemen over de Veluwe. Of wat denk je van een dagje winkelen in Zwolle of Dronten? Daarnaast zijn er mogelijkheden om te ontspannen. Heerlijk genieten in de sauna of onder de zonnebank.

De maaltijden
Er zijn elke dag drie maaltijden. De broodmaaltijden worden in buffetvorm aangeboden en de avondmaaltijden zijn gezamenlijk. Op de dag van aankomst wordt er met je doorgenomen of er diëten of bijzonderheden m.b.t. de voeding binnen het gezin zijn. De kok houdt tijdens het koken rekening met deze wensen. Ook gemalen eten kan worden geregeld.